sobota, 29 marca 2014

Wiosna, wiosna! Ach to ty?

Hej.
Dawno mnie tu nie było, bo zimowa aura całkowicie mnie rozmontowała i projekt został zarzucony. Jako, że za oknem mamy +16 stopni powoli zaczynam myśleć o rozpoczęciu sezon. Do tego niestety droga daleka, bo nadal nie rozwiązałem sprawy regulatora napięcia, jednak powoli w mojej głowie tworzy się plan, jak to ogarnąć. Sprawę utrudnia fakt, że muszę jeszcze opłacić OC i zrobić przegląd a sam motocykl stoi 400 km od miejsca, w którym aktualnie mieszkam. Nie mniej jednak myśl o pierwszej jeździe w tym roku na tyle mnie nakręca, że raczej się z tym uporam. Co do samego bloga, pomysłów na zarabianie kasy nowych nie przedstawię. Ostatnio skupiam się głównie na pracy i przygotowaniach do ślubu, więc ukręcenie czegoś na moto będzie trudne. Na adsense mam 160zł - czyli połowa drogi do pierwszej wypłaty, bo próg minimalny wynosi 300zł. Akurat na regulator by starczyło. Nie kręcę jednak kolejnych filmów, bo mój laptop strasznie ssie i złożenie czegokolwiek stanowi poważny problem. Na wielkanoc lecę do domu rodzinnego, gdzie zimuje Honda, tam zorientuję się czy z regulatorem da się coś zrobić i dam znać. Może zacznę też częściej postować, szkoda mi porzucać tej inicjatywy, zwłaszcza że kilka osób to zmotywowało do działania. Jak tam się mają Wasze maszyny? A może dopiero na nie zbieracie? Dajcie znać, na jakim etapie jesteście. W tym momencie życzę udanego sezonu i pozdrawiam!


15 komentarzy:

  1. Witam
    Chciałabym kupić swój pierwszy motocykl. Jestem dopiero na etapie zbierania, jednak wydaje mi się, że powinnam zacząć się za czymś konkretnym rozglądać, żeby wiedzieć ile pieniędzy muszę uzbierać. Jak wspomniałam będzie to mój pierwszy motocykl, więc co do pojemności wydaje mi się, że na początek wystarczy mi 125. Teraz tylko pytanie jaka? Może mógłbyś mi coś doradzić, polecić, skierować na konkretną stronę? Nie ukrywam, że przeglądałam już Internet w poszukiwaniu czegoś i trafiłam na kilka interesujących maszynek :)
    1. Honda CBR 125 z 2004 roku
    2. Yamaha TZR 125 z 1997 roku ( mój rocznik ^.^ )
    3.Honda NSR 125
    Nie ukrywam, że chciałabym zmieścić się w granicach 3000 zł. Stawiam na Suzuki, Hondę, Yamahę i Kawasaki, inne raczej mnie nie interesują.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1, Honda CBR - wydaje się najsolidniejsza
      2. Yamaha TZR - jest najładniejsza :P
      3. Honda NSR jest najszybsza :)

      Generalnie - dla kobiety poleciłbym CBR - czterosów - raczej mało awaryjny, spokojniejszy. 125 to dobry wybór na pierwszy motocykl - nie wiem jak tam cenowo to wygląda. 3000 nie jest wysoko zawieszoną poprzeczką. Z racji zbliżających się wakacji masz wielką szansę uzbierać to nawet w dwa miesiące.
      Powodzenia!

      Usuń
    2. Nie spodziewałam się tak szybkiej odpowiedzi :) Nie rozumiem tylko co masz na myśli mówiąc, że jest spokojniejszy :D Kobiety są równie dobrymi kierowcami jak faceci :) A to nie będzie mój pierwszy kontakt z motocyklem, jestem z mini związana od dziecka. Nie mniej dziękuję bardzo, może po wakacjach będę mogła pochwalić się zdjęciami nowej maszynki :)

      Usuń
  2. Nie twierdzę, że kobiety są złymi kierowcami - NSR to typowy zapierdalacz w klasie 125 - może tylko Aprilla mu dorównuje. CBR jest nieco wolniejsza i ma mniej mocy, ale czterosuw to mniej zmartwień o awarie i zatarcia silnika z powodu zawieszenia dozownika oleju. Jest wiele za i przeciw - musisz ustalić, co jest dla Ciebie najważniejsze - wygląd, wygoda, moc, przyśpieszenie, prędkość, spalanie - jest dużo aspektów jeśli chodzi o wybór moto - ja polecam kolejność CBR -> NSR -> TZR, ale znawcą nie jestem :) To Ty zdecydujesz - póki co walcz - zbieraj pieniążki - a osiągnięcie celu da Ci taką radochę, że wspomnienie tego momentu zostanie Ci do końca życia :) I tego Ci życzę, sukcesu i osiągnięcia celu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję jeszcze raz :) Zgadzam się z tobą. Od początku spodobała mi się CBR i nawet znalazłam pewne ogłoszenie: http://otomoto.pl/honda-cbr-okazja-cbr-125-M3962189.html myślisz, że watra jest swojej ceny?

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda fajnie, ale jest do pierwszej rejestracji w Polsce. W 3000 zł się nie zmieścisz z tą pierwszą rejestracją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chcę tak zawracać ci głowy, bo z tego co piszesz na blogu, to jesteś zajętym człowiekiem, ale mam jeszcze kilka pytań :) Gdy już zbiorę pieniądze i będę poszukiwała konkretnego motocykla, to na co powinnam zwracać uwagę? Przebieg? Kraj pochodzenia? Pomocy!! :)

      Usuń
    2. Ojej, uwagę zwraca się na wszystko - na kompresję, na stan napędu [naciąg łańcucha], opony, owiewki, sam dźwięk po odpaleniu, na jeździe próbnej puszczasz kierownicę i sprawdzasz czy jedzie prosto, patrzysz czy lagi z przodu nie są krzywe. Kraj/przebieg nie ma znaczenia - przebiegi i tak są kręcone gdy są za duże. Co do samego zakupu - polecam chyba forum CBR i tam podpytać o aukcje jakie wpadną Ci w oko - a gdy już pojedziesz coś oglądać, bierz manometr i osobę która w miarę zna się na moto - żeby mogła wykryć to, co sprzedawca potencjalnie może chcieć ukryć :)

      Usuń
  5. Dziękuję bardzo, na prawdę bardzo mi pomogłeś :) Jak już kupie swoją wymarzoną maszynkę pochwalę się jakimiś zdjęciami, może napisze jakaś dłuższą wiadomość, jeżeli ci to nie przeszkadza i masz taką ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam
    Sprawia Pan wrażenie osoby dobrze znającej się na motocyklach i sprawach z nimi związanych. Stąd mój post. Mam parę pytań, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi, w sumie, to zdaje się Pan być moją ostatnią deską ratunku.
    1. Jaki jest mniej więcej koszt pierwszej rejestracji motocykla Honda CBR 125
    2. Co wgl wlicza się do pierwszej rejestracji tj. na pewno trzeba zrobić przegląd itp. ale co dokładniej
    3. Czy od razu po zakupie motocykla muszę go rejestrować?
    4. Jeżeli nie (pytanie 3), to ile mam na to czasu?
    5. Jaka jest mniej więcej wysokość miesięcznych opłat za podany motocykl?
    6. Czy to na jaką pojemność zarejestruję maszynę (50cm / 125cm) wpływa na wysokość opłat za jego utrzymanie?
    Wiem, że trochę jest tych pytań, ale bardzo poważnie zastanawiam się nad kupnem motocykla i są to dla mnie niezbędne informacje.
    Mam nadzieję, że udzieli mi Pan odpowiedzi, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.
      1. http://forum.scigacz.pl/about17241.html - łącznie za wszystko 600-800zł
      2. W linku powyżej masz ładnie wypisane wszystkie czynności
      3. Od razu nie, masz na to 2-4 tygodnie. [docelowo 30 dni, jednakże ludzie różnie piszą]
      4. Tak jak wyżej - najlepiej z tym nie zwlekać i zając się tym od razu - 2 tygodnie to sporo czasu, można to ogarnąć.
      5. Nie ma opłat miesięcznych, jedyne koszta to przegląd [raz na rok okolo 100zł] oraz OC - tu cena zależy od pojemności i posiadanych zniżek [max około 200zl]
      6. Nie zarejestrujesz motocykla o pojemności 125 na pojemność 50. Pojemność ma znaczenie tylko przy wysokości OC, ale to naprawdę niewielkie kwoty. Generalnie za max 300zł możesz jeździć legalnie cały rok, o ile pogoda będzie sprzyjać i poza paliwem i kosztami ewentualnych napraw nie będziesz musiał wydawać pieniędzy na żadne inne sprawy czy opłaty.

      Usuń
  7. Czy licznik z hondy cbr 125 z 2011r. (Cyfrowy) bedzie pasowal do modelu z roku 2004-2005

    OdpowiedzUsuń
  8. Sezon już w pełni. Lewa w górę!

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie to było tak – zaplanowałam zakup motocykla na przyszły rok, ale jak tylko przyszła wiosna i usłyszałam, jak maszyny wyjechały na ulicę, a dodatkowo mój chłopak oraz mój przyjaciel odpalili swoje niedawno kupione motocykle, postanowiłam to zrobić w tym roku. Myślałam, że wezmę kredyt i w ciągu dwóch lat go spłacę, ale jednak potrzebna kwota okazała się na tyle niewielka, że spięłam się, zacisnęłam pasa i po miesiącu stałam się właścicielką Suzuki Savage. Teraz tylko problem z tym, że nie jeździ. Ale to inna bajka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pogoda za oknem taka sobie, ale nic nie przeszkodzi przejażdżce :)

    OdpowiedzUsuń